Jak jsem naletěl aneb důvěřuj, ale prověřuj

Datum vydání: 20. 1. 2006


Jistě jste si všimli, že na Filokartii nabízíme tzv. off-line CD Filokartie. Toto CD obsahuje kopii celého magazínu v den kdy bylo objednané. Bohužel prodej CD způsobilo víc ztrát než užitků.

Chtěli jsme si nějakým způsobem přivydělat na provoz a webhosting našeho magazínu Filokartie. Proto jsme začali nabízet toto CD. Do dnešního dne se jich prodalo asi 8 kusů. Zájem v poslední době trošku narostl, ale také nastaly potíže.

Dvě CD se nám vrátila zpět (slepá objednávka - nikdo si CD nevyzvedl), tím nám vznikla velká škoda na poštovném. Další CD jsme poslali na Slovensko (Dusan Kis) Dubove okr.Zvolen. A to způsobem u prodejce nečekaným. Nejdříve CD doporučeně a očekávali jsme peníze. Jak naivní důvěra, že? Když jsme se po měsíci ptali daného čtenáře, který si vše objednal, kde jsou peníze bylo nám sděleno: "Peniaze za napalene CD filokartia Vam neposlem, poslem Vam naspät CD."

Je to etické? Jistě, že není. Dle zákonů není možné vracet CD, které již bylo použito. Jak daný zákazník dokáže, že si CD nevypálil? Etické to rozhodně není. Čtenář obdržel to, co si objednal. Poštovné a balné na Slovensko vyšlo na cca 100,- Kč. Takže opět škoda. Místo očekávaného příjmu na webhosting jsme díky tomuto jednání skoro na nule. Stálo nás to jen několik hodin přípravy na výrobu CD a nějaký ty vrásky navíc.

Co z toho plyne pro naše čtenáře? Buďte s prodejem a nákupem svých přebytků pohlednic opatrný. Internet je dobrý a užitečný, ale je potřeba vědět s kým jednáte.

Poznámka: dne 13. 1. 2006 nám p. Dusan Kis poslal zpět ono CD. Nebylo v bublinkové obálce (my CD do bublinkových obálek vkládáme) a dorazilo tedy poškozené. Nad neslušným jednáním tohoto člověka můžeme jen smutně kroutit hlavou. Tohle se opravdu nedělá. Bohužel se proti němu nemáme jak bránit. Alespoň tu máme poučení na závěr, že nemáme důvěřovat a CD neposílat bez uhrazenení dané částky. Z prodeje CD je jasné o co se jedná - o kompletní off-line zálohu webu Filokartie. Pokud se p. Kisovi CD nelíbí nechápu proč si ho objednával. Přeci je jasné co nabízíme nebo není?



Autor: Zdeněk Jindra
gracom@tiscali.cz

Vytištěno ze serveru http://www.infofila.cz