Vydavatelství DITIPO

Patrně každý z nás někdy kupoval pohlednici či přání a všiml si názvu této firmy. O přiblížení historie a současnosti firmy DITIPO jsem požádal produkt manažera, paní Leonu Novosadovou.

Jaká je tedy historie firmy DITIPO?

Firma DITIPO byla založena v roce 1991 a od svého vzniku podniká v oblasti papírnického zboží, které podporuje komunikaci mezi lidmi. DITIPO je v současnosti jednou z největších firem v České republice a na Slovensku, která vyrábí a dodává produkty pro písemnou komunikaci, hezký domov, vše k balení dárků a "Svět zábavného učení".

Jaké všechny motivy pohlednic používáte?

Motivy - nejen na pohlednice - vytváříme a zpracováváme ve vlastním grafickém studiu vybaveném moderní digitální technikou. Nabízíme pohlednice focené i kreslené. Používáme jak vlastní fotografie a kresby, tak licenční motivy. V současné době dodáváme na trh i populární licenční motivy Ferdy Mravence.

Prodej pohlednic je vysoce ovlivněn Velikonočními a Vánočními svátky, které mají velkou tradici v posílání pohlednic. Celoroční pohlednice dělíme podle motivů do několika skupin na květiny, dětské, zvířata a města. Výběr motivů probíhá na základě analýz prodeje, nových trendů i zkušeností tak, abychom uspokojili potřeby našich zákazníků a zároveň přinášeli nové produkty.

Pohlednice se tisknou na pohlednicový karton, povrchová úprava je buď tiskový lak (těch je většina), nebo UV lak (luxusnější řada). Rozměr pohlednic je 105 x 148 mm.

Všiml jsem si že provozujete také internetový obchod. Registrace vypadá tak, že je určena jen pro větší odběratele, ne pro "soukromníky", že?

Internetový obchod je způsob, jak být obchodníkům stále nablízku a neomezovat je jen na návštěvy našich obchodních zástupců. Není však určen pro nákupy konečných spotřebitelů. V rámci webových stránek firmy DITIPO provozujeme ještě dva samostatné internetové obchody pro speciální produktové řady Svět zábavného učení, určený právě pro nákupy konečných spotřebitelů a novinku Designers´Collection, kde mohou nakupovat jak obchodníci, tak spotřebitelé.

Aktivní prodej a distribuce probíhá přes vlastní síť obchodních zástupců, kterou obsluhujeme široké spektrum zákazníků od velkých sítí mezinárodních řetězců přes velkoobchody a klasická papírnictví až po trafiky.

Vydáváte také pohlednice na zakázku?

Ano, jsme schopni vyrobit pohlednice podle přání zákazníka s libovolným motivem. Teoreticky můžeme vyrobit pohlednice v libovolném nákladu, u malého počtu je však problém s vyšší výrobní cennou.

Projevuje se na produkci pohlednic internet a mobilní technologie?

Trh tištěných pohlednic je určitě ovlivněn moderními způsoby komunikace (SMS, MMS), zároveň však tyto technologie vytvořily nový prostor pro další využití motivů. Firma DITIPO nabízí zasílání e-pohlednic na adrese www.pohledy.cz, zároveň poskytujeme naše motivy i pro zasílání MMS.

Jaké další výrobky Vaše firma nabízí?

Nemalou část trhu tištěných pohlednic převzala blahopřání do obálky. Právě blahopřání jsou oblíbeným prostředkem k vyjádření citů, gratulace či poděkování. DITIPO nabízí blahopřání pro všechny příležitosti, v různých stylech, s nabídkou tradičních i netradičních motivů. Například klasická blahopřání s výsekem ve tvaru listiny jsou již ověřenou stálicí, která má své nezastupitelné místo v nabídce firmy DITIPO. Listiny zaujmou především netradičním tvarem skloubeným s dokonalým zpracováním. Vysoká prodejnost a velký zájem zákazníků o tento typ blahopřání nás přivedly k vytvoření inovované série listin nabízející i moderní fotografické motivy. Spolu s působivými texty tak vznikla atraktivní řada blahopřání, nově doplněná barevnou obálkou s pečetí, která doslova mizí ze skladu i stojanů v obchodech.

V souladu s trendem dnešní doby, kdy se hezky zabalený dárek stává samozřejmostí, nabízíme ucelený sortiment produktů k balení dárků. Jedná se především o dárkový balící papír a dárkové tašky, jako jednoduchý, moderní způsob balení dárků. Pro jednoduché zabalení drobných dárků nabízíme polypropylenové sáčky různých velikostí a typů materiálů. Sortiment balení dárků tvoří i široká nabídka stuh a samolepících ozdob na dárky. Ke kompletně zabalenému dárku pak nezbytně patří dárkovka (jmenovka k dárku).

Všiml jsem si ve Vaší nabídce edice ""Svět zábavného učení". O co jde?

Jsme si vědomi, jak významnou úlohu má v dnešní době i budoucnosti vzdělávání. Důraz je kladen především na děti, a proto jsme na trh uvedli nový program "Svět zábavného učení", který se originálním způsobem zabývá všestranným rozvojem osobnosti dítěte. Vychází z možnosti, že rozvíjení intelektových a osobnostních schopností může být zábavné, hravé a poutavé. V současné době nabízí Svět zábavného učení tři ediční řady. Základní soubor publikací je zaměřen na předškoláky. Stimuluje v dětech zájem o učení se novým věcem, kladné sebehodnocení, zdravé sebevědomí a radost z dosaženého úspěchu. V duchu motta "Je tolik zábavných způsobů učení" vznikaly i další ediční řady jakými jsou sešitky do kapsy, které jsou vytvořeny na principu omalovánek a vystřihovánek, dále pak interaktivní hry, jejichž věková kategorie je prakticky neomezená. Zde nalezne zákazník např. Euro Domino, Toto je Loto, ale i stále oblíbená pexesa s pečlivě vybranými obrázkovými tématy, která naučí a výborně trénují paměť (nejen u dětí).

Děkuji za rozhovor.



Autor: Petr Zaoral | 20. 4. 2005

Komentáře

blahopřání

Přidat komentář  | Zobrazit komentáře


© 2020 Filokartie.cz
ISSN 1214-4231
TOPlist